Elon och Briqpay har inlett ett strategiskt samarbete för att effektivisera betalflödet för Elons nya digitala satsning: E-handel för företagskunder.

– Vi får dagligen in förfrågningar från företagskunder att själva kunna genomföra sina inköp genom e-handeln. I samband med vår sammanslagning med Electra erbjuder vi allt från vitvaror till elektronik och är nu extra glada att kunna göra det till små såväl som stora företagskunder direkt genom webshoppen, säger Jessica Söderlindh, försäljningschef på Elon Business.

Initalt öppnas möjligheten för köp för alla företagskunder, för att inom kort även inkludera möjligheten för Elons avtalskunder att genomföra sina inköp direkt via e-handeln.

– Att välja Briqpay som partner för nykundsregistrering och betalflöde föll sig väldigt naturligt för oss, vi delar vision om flexibilitet och skalbarhet. Att kunna bedriva vår företagsförsäljning på det sätt som passar oss och samtidigt erbjuda våra företagskunder den bästa möjliga köpresan, säger Jessica Söderlindh.

– Elon har en tydlig bild av vart de ska ta sin digitala B2B försäljning, vilket är otroligt inspirerande. Tillsammans skapar vi en köpupplevelse anpassad efter Elons önskemål och behov, där kunden och användarvänlighet ligger i fokus, säger Sara Johansson, Briqpay.

Om Elon
Elon är ett ledande företag för den frivilliga fackhandeln inom hemprodukter, och finns i de nordiska länderna Sverige, Norge, Danmark, Finland och Island.

I Sverige finns idag ca 420 Elon-butiker under varumärket Elon och Elon Ljud & Bild. Elon-butikernas fokus ligger på vitvaror och hemelektronik som gör kundens vardag lite enklare. Lokala, drivna entreprenörer med ett starkt varumärke och centrala funktioner som logistik, IT och marknadsföring gör Elon till en stark spelare.

Under 2020 mottog Elon priserna som Årets vitvarukedja av Retailer of the Year och Årets ledare vid Retail Awards. 2021 vann Elon sin kategori i Empati Grand Prix.

Om Briqpay
Briqpay är ett agilt mjukvarubolag som fokuserar på att eliminera friktion i köpflödet mellan företag.

Briqpay erbjuder idag två produkter för digital business-to-business (B2B) försäljning där flexibilitet och skalbarhet för handlare är i fokus.

Ett registreringsformulär för att enkelt ansluta nya företagskunder till sin e-handel samt en unik checkoutlösning där handlaren själv väljer både betalsätt och funktionalitet.

Briqpays lösningar möjliggör för funktionalitet som kreditupplysning direkt vid köptillfället, kreditregler och bankid verifiering.