Mjukvarubolaget Bambuser som specialiserat sig inom Live Video Shopping redovisade en stigande omsättning samtidigt som bolaget minskade rörelseförlusten jämfört med samma period föregående året. Rapporten faller marknaden i smaken då Bambuser-aktien rusar över 21 procent och handlas vid 4,034 SEK per aktie.
Under det fjärde kvartalet ökade omsättningen med 11,9 procent till 59,3 MSEK (53). Vidare landade rörelseresultatet på -34,1 MSEK (-72,9), ebitda på -17 MSEK (-56) och justerat ebitda på -26,7 MSEK (-25). Kassaflödet för den löpande verksamheten blev -17,2 MSEK (-8,5).
Under det fjärde kvartalet tecknade Bmambuser ett flertal nya avtal med internationella företagskunder, exempelvis Amway, Oriflame och Guerlain. Bland de befintliga kunderna lyckades Bambuser förnya och utöka flera kontrakt med bland annat Tommy Hillfiger, Parfume Christian Dior och Farfetch.
– Medan mode- och skönhetsindustrin utgör våra två största vertikaler ser vi också ett snabbt nyttjande av våra lösningar och tjänster i andra segment som hemförbättring, elektronik, barn, sport och bil. Vi tror att dessa segment representerar ytterligare spännande tillväxtvektorer för Bambuser under de kommande åren, säger Maryam Ghahremani i sitt vd-ord.
Vidare benämner Maryam Ghahremani det fjärde kvartalet som en stark och solid period för bolaget. Hon lägger betoning på den höga andelen återkommande intäkter, som uppgick till 149,1 MSEK, vilket representerar en årlig tillväxttakt om 56,7 procent. Det höga tillväxttalet för återkommande intäkter boostades av ett starkt momentum i Nord- och Sydamerika.