Den ledande specialisten på in-game-annonsering, Adverty AB (publ) tillkännager idag lanseringen av två nya titlar inom bolagets nätverk som båda använder Advertys sömlösa format In-Play™ och In-Menu™ för såväl varumärkes- och prestationsannonsering till globala målgrupper.
Först ut blir Magic Finger 3D från Lucky Kat Studios. Magic Finger 3D har en häpnadsväckande sömlös integrering av Advertys In-Play™-annonser, som både visas på annonstavlor och i form av interaktiva annonser, och introducerar dessutom Advertys sömlösa format In-Menu™.
”Den här kombinationen av varumärkesannonsering via In-Play™ och performance-annonsering via In-Menu™ är hett efterlängtad i branschen. Att kombinera prestationsbaserad annonsering med stark varumärkesprofilering ger en kraftfull multiplikatoreffekt”, förklarar Advertys VD Tobias Knutsson.
Herdjie Zhou, VD för Lucky Kat Studios, fyller i: “Det glädjer oss oerhört att få lansera In-Play™ och In-Menu™ i Magic Finger 3D – vårt hittills mest framgångsrika spel, som nyligen passerade 20 miljoner nedladdningar. Vi har sett en stadig ökning av nyckeltalet ARPDAU – den genomsnittliga intäkten per daglig aktiv spelare – utan några negativa effekter på spelarengagemanget.”
Videoupptagning från spelet Magic Finger 3D: https://youtu.be/WwTGW9OiA9A
Med säte i Haag producerar nederländska Lucky Kat Studios casual-spel med populärkulturella referenser. Förutom den senaste listettan Magic Finger 3D står Lucky Kat också bakom kulttitlar som Road Crash, Nom Plant och Ice Cream Roll.
Gold Town Games (GTG) World Hockey Manager 2021 har också rullat ut sina första In-Play™-annonser, och har sedan dess fattat beslut om att lägga till ytterligare integrationer. Från och med idag har det ledande hockeymanagerspelet lagt till både en ny integration med In-Play™ och klickbara In-Menu™-enheter som dyker upp organiskt under avbrott i spelet.Thomas Jonasson från Gold Town Games berättar: “World Hockey Manager 2021 har en mycket väldefinierad målgrupp där över 80 procent av spelarna är män i åldern 20-45 år, med tyngdpunkten i länder där ishockey är en populär sport. Vi är övertygade om att införandet av In-Menu™ kommer att ge In-Play™-annonserna som vi redan drar fördel av en ännu större tyngd och ökat värde, och göra spelet ännu mer attraktivt för annonsörer som vill nå ut till våra målgrupper.”
Advertys sömlösa format In-Play™ för varumärkesannonsering |
Advertys sömlösa format In-Menu™ för prestationsannonsering |
”Det är fantastiskt att få välkomna Magic Finger 3D och World Hockey Manager 2021 till världen av sömlös annonsering inuti spel, och vi ser fram emot ett långt och ömsesidigt berikande samarbete med Gold Town Games och Lucky Kat Studios. Det ska bli otroligt spännande att få se hur det går när en så stor publik får ta del av den här grymt starka kombinationen”, avslutar Tobias Knutsson.
Thorbjörn Warin, Advertys försörjningschef, säger: ”Det är med stor glädje vi öppnar Advertys unika, sömlösa och icke störande annonserbjudande för ännu bredare målgrupper. Vi ser en kraftig och ökande efterfrågan på annonseringsmöjligheter inom spelbranschen. Tillväxten för in-game-annonsering förväntas bli enorm under kommande år, allt eftersom fler annonsörer kompletterar sin mediamix med spel och spelutgivare börjar använda de här nya monetäriseringslösningarna.”