Adverty, som jobbar med teknik för displayannonsering, inleder ett partnerskap med nederländska mobilspelstudion Lucky Kat Studios.

Det framgår av ett pressmeddelande på måndagsmorgonen. Adverty ingår i Finanstids koncept ”Veckans Aktie”. 

Partnerskapet, som inleds under mitten av andra kvartalet, innebär att Advertys sömlösa In-Play- och In-Menu-annonser lanseras i Lucky Kats spel Magic Finger 3D, en så kallad hyper-casual-titel med mer än 10 miljoner nedladdningar hittills.

Adverty erbjuder två annonslösningar, In-Menu™-formatet samt In-Play™-formatet.
I In-Menu™-formatet visas displayannonser via menyskärmar inuti i mobilspelen. I In-Play™-formatet sker varumärkeskännedom i kombination med resultatbaserad annonsering i form av djupt integrerade och kontextrelevanta IAB-displayannonser på menyskärmar. Med hjälp av In-Play™-formatet kan företags varumärken synas på annonstavlor och andra virtuella utomhusanläggningar som finns inuti spelen. På så vis kan varumärken och företag annonsera sin reklam i spelen utan att spelaren blir störd i sitt spelande.