iCandy Interactive Limited (”iCandy” ”Bolaget”) har framgångsrikt lanserat spelet Masketeers: Idle has fallen och iCandy kan nu kommunicera att spelet har under de första ca 60 dagarna haft en intäkt på över AUD 1M (SEK 6,34M). Det framfår av ett pressmeddelande. Abelco är en av de aktier som ingår i Finanstids mycket populära koncept Veckans Aktie. Marknaden reagerar positivt på informationen och aktien är i skrivande stund upp nära 20 %.

Sammanfattning

• Masketeers: Idle has Fallen har nått en milstolpe då spelet har uppnått en rekordintäkt på AUD 1M (SEK 6,34M)

• Milstolpen för intäkterna uppnåddes efter bara drygt 60 dagar efter lansering, och spelet är de snabbaste spel att någonsin uppnå denna intäkt i iCandys historia.

• Masketeers starka intäktsutveckling kommer att fortsätta bidra positivt till innevarande och efterföljande räkenskapsår för iCandy

• Ytterligare expansion av Masketeers i Nordamerika pågår just nu genom partnerskap och digital marknadsföring

• Diskussion om partnerskap för att lansera Masketeers på nyckelmarknaden Kina pågår och iCandy avser snart att lansera Masketeers på den kinesiska marknaden.

___________________________________

iCandy är glada att meddela att Masketeers nu har uppnått en rekord-milstolpe i intäkter för spelet Masketeers.

Spelet lanserades den 6 oktober 2020, och Masketeers har nu uppnått AUD 1M i intäkter. Detta är det snabbaste spelet någonsin för iCandys att nå denna nivå. Som jämförelse nådde det tidigare mest framgångsrika spelet iCandy, Crab War, AUD 1M i intäkter efter cirka 8 till 9 månader efter sin lansering.

Ledningen för iCandy fortsätter att upprätthålla i sin kommunikation att Masketeers starka intäkter kommer att bidra avsevärt till iCandys totala finanser under innevarande räkenskapsåret (som slutar den 31 december 2020) och det påföljande räkenskapsåret.

Som tidigare meddelats, planerar iCandy att lansera Masketeers via partnerskap på en ny nyckelmarknad, dvs. Kina. Diskussion med strategisk partner för denna fråga pågår och iCandy-ledningen tror att det kommer att vara i stånd med att lansera Masketeers i Kina inom en snar framtid. I Kina spelades det för över 36,5 miljarder US-dollar i spelintäkter under 2019 och Kina är strax bakom USA som världens största spelmarknad. Kinas mobilspelssegment förväntas nå 497 miljoner användare 2023 (källa: MarketingToChina). iCandy kommer att hålla marknaden uppdaterad om denna utveckling.

Läs hela pressmeddelandet från iCandy här.